VVD Lokaal netwerk

© Jelmer Poutsma

Begin 2016 zijn gesprekken opgestart met Oostzaan, Landsmeer en Wormerland ten behoeve van de oprichting van een nieuw te vormen Lokaal Netwerk. Daarmee volgen wij de landelijke ontwikkelingen van de VVD, waarbij het uitgangspunt is om af te stappen van het concept van lokale afdelingen om te komen tot zogenaamde lokale netwerken. Deze bestaan uit een combinatie van oud-afdelingen, van minimaal 120 leden. Centraal in deze lokale netwerken staan leden en niet-leden, die kunnen participeren aan de hand van te houden thema-avonden en bijeenkomsten die aansluiten bij wat er lokaal leeft. Daarnaast zal actief geworven worden onder o.a. jongeren om actief te worden in de politiek, ondersteund door trainingen en opleidingen en meewerk plekken binnen de fractie en het bestuur.

Eind 2016 zijn gesprekken gestart met afdeling Waterland, om ook hen in het netwerk te betrekken. Dit heeft geleid tot het positieve besluit om met deze 4 oud-afdelingen te komen tot het Lokale Netwerk WOLW (Wormerland, Oostzaan, Landsmeer en Waterland).

Op 1 mei 2019 zal de oprichting plaatsvinden, waarna het Lokale Netwerk (VVD - Groot-Waterland) zich, met inspanning van de lokale fracties kan opmaken voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. De ledenvergadering voor de aftrap hiervan zal plaatsvinden op 29 mei 2021.

Wij hopen hiermee de basis te hebben gelegd voor een breder platform van participatie van geïnteresseerden en betrokkenen bij de lokale ontwikkelingen in onze gemeenten, van zowel leden als niet-leden.