Noorderweg 98

VVD wil geen uitbreiding "Bijeenkomstfunctie voor Geloofsovertuiging" voor Noorderweg 98

Onderstaand VVD standpunt vond onvoldoende steun van de gemeenteraad tijdens Raadsavond van 9 apr'19:

Het College van B&W heeft gevraagd om met een “verklaring van geen bedenking” toe te staan dat het van toepassing zijnde (vigerende) bestemmingsplan Landelijk Gebied Wormerland wordt aangepast zodat aan de huidige bestemming “woondoeleinden” wordt toegevoegd  ‘bijeenkomstfunctie voor geloofsovertuiging’.

De VVD zal als haar zienswijze aangeven dat enkel de bestemming “woondoeleinden” gehandhaafd moet blijven en dat er geen “verklaring van geen bedenking” mag worden toegevoegd voor het woonhuis Noorderweg 98 en de bijgebouwen.

Onze beweegreden daarbij zijn, dat wij het ongeschikt vinden om grote groepen te ontvangen in het landelijke gebied, met alle bijbehorende overlast van dien.

Bovendien willen wij ook niet dat de woningen op het platteland van de Wijdewormer een toevluchtsoord worden van allerlei stedelijke groeperingen.

Als we dat in dit geval zouden toestaan, gaat daar ook een onomkeerbare precedentwerking van uit.
De VVD wil prudent omgaan met het kwetsbare woon- & leefgebied en het woongenot in het landelijke gebied van de Wijdewormer.